November - December 2019

MadMagz 

     Εφαρμογές και ενσωμάτωση στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών γνωστικών αντικειμένων

    Περιοδικό μαθητών /τριών  ΣΤ΄ τάξης στο μάθημα της Ιστορίας

Τον Νοέμβριο του 2019 οι μαθητές/τριες της Στ΄   τάξης έγιναν ερευνητές και δημοσιογράφοι. Με αφορμή την κήρυξη του έτους 2019 ως « Διεθνές Έτος Ιθαγενών Γλωσσών» αναζήτησαν πληροφορίες για το θέμα των αυτόχθονων πληθυσμών και μελέτησαν τους προβληματισμούς που έχουν ανακύψει σχετικά με τη διατήρηση της πολιτιστικής τους ταυτότητας και της γλωσσικής τους παράδοσης. Χωρίστηκαν σε ομάδες εργασίας, επέλεξε η κάθε ομάδα έναν διαφορετικό λαό για να μελετήσει και έγραψαν τα άρθρα τους συνοδεύοντάς τα με κατάλληλες φωτογραφίες. Το αποτέλεσμα της συνεργασίας τους οργανώθηκε σε μορφή ψηφιακού περιοδικού με το εργαλείο Madmagz. 

Επιμέλεια: Κιτσούλη Δέσποινα ΠΕ70 

   Exploiting digital tools in the history lesson

The students of the 6th grade  completed the first unit of the History book "Greeks and Romans". In order to transform the revision of the unit into a creative and enjoyable process, the students selected topics from the unit and made colorful drawings. They, then, edited the images with Google's video creator, added the appropriate text to each image, selected a dynamic melody, and became producers of their first History video clip!

Edited by: Kitsouli Despoina, teacher 

Anastasia Katsanikou, english teacher, prepared the text in English

A mag created with Madmagz.

Quizizz! 

Το παιχνίδι στην Εκπαίδευση

Συνδυάζοντας την παιδαγωγική και ψυχαγωγική διάσταση στη διδασκαλία ενός γνωστικού αντικειμένου παρωθούνται οι μαθητές και ανταποκρίνονται θετικά παράγοντας αποτελέσματα πολύ ικανοποιητικά στη μαθησιακή τους πορεία. Το πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος "European Digital Classroom" προσφέρεται για την εφαρμογή των παραπάνω τη στιγμή που επιτρέπει, υποστηρίζει και προωθεί την ενσωμάτωση νέων τεχνολογικών εργαλείων στη διδακτική πράξη. Το Quizizz είναι ένα διαδικτυακό εργαλείο με το οποίο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δημιουργήσουν ή να αξιοποιήσουν από τις υπάρχουσες βάσεις δεδομένων παιχνίδια ερωτήσεων στο πλαίσιο ενός σχολικού μαθήματος ανεξαρτήτως γνωστικού αντικειμένου. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα με τρόπο παιγνιώδη άμεσα να αυτο-αξιολογούνται ως προς την εμπέδωση της νέας γνώσης και να λαμβάνουν την κατάλληλη ανατροφοδότηση. Πολλαπλά τα οφέλη, καθώς, καλλιεργείται το κίνητρο και η ενασχόληση με μαθησιακά αντικείμενα, υποστηρίζεται η ομαδικότητα, η συνεργασία, αναπτύσσονται διαστάσεις κριτικής σκέψης μέσω αυτο-αξιολογικών και ετερο-αξιολογικών κριτηρίων. Οι μαθητές/τριες της Γ'  τάξης γνώρισαν το Quizizz στο μάθημα της Ιστορίας. Mε την καθοδήγηση της δασκάλας έπαιξαν το κουίζ στην τάξη (ο διαδραστικός πίνακας και ο υπολογιστής της τάξης τα μέσα προβολής) όλοι μαζί μετά την άμεση διδασκαλία μιας νέας ενότητας του σχολικού βιβλίου της Ιστορίας. Αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών και οι εκδηλώσεις χαράς τόσες που φανέρωσαν την επιτακτική ανάγκη της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών στην καθημερινή διδακτική πράξη. Ασφαλώς, οι μαθητές της Γ΄τάξης θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμαστούν μέσω του Quizizz σε διαφορετικά διδακτικά αντικείμενα κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά.
Ο σύνδεσμος που παρατίθεται αφορά στο κουίζ του μαθήματος της Ιστορίας  "12 Θεοί του Ολύμπου"
https://quizizz.com/admin/quiz/5da0154a249034001a71575b

Επιμέλεια-δημιουργία: Αρζόγλου Στεφανία ΠΕ70

By combining the pedagogical and entertaining dimension of teaching a subject, students step in and respond positively, producing very satisfying results in their learning path. The framework of the European Digital Classroom program offers the opportunity to implement the above while enabling, supporting and promoting the integration of new technological tools into the teaching practice. The Quizizz is an online tool by which teachers can create or make use of existing databases of query games within a school-based course. Students have the opportunity to play in a self-directed way to self-assess new knowledge and to receive appropriate feedback. The benefits are numerous, as the motivation and the learning of the objects are cultivated, the teamwork, the cooperation is supported, the dimensions of critical thinking are developed through self-evaluation and hetero-evaluation criteria. Grade 3 students were introduced to Quizizz in the History lesson. Under the guidance of the teacher, they played the quiz in the classroom (the interactive board and classroom computer projectors were used) all together immediately after they had been taught a new section of the history textbook. The interest and the enthusiasm of the students were so great that they showed the urgent need to utilize the new technologies in daily teaching. Of course, students will have the opportunity to try Quizizz on different subjects in the current school year.

The link given is for the Quiz of History lesson "12 Gods of Olympus" https://quizizz.com/admin/quiz/5da0154a249034001a71575b

Anastasia Katsanikou, english teacher, she prepared the text in English

Επιμορφωτική Ημερίδα

22 Νοεμβρίου 2019 στο Δημοτικό Σχολείο Πλατέος πραγματοποιήθηκε ημερίδα με τίτλο ''Νέες Τεχνολογίες  στην Εκπαίδευση'' από τον Σχολικό Συντονιστή του 3ου ΠΕΚΕΣ, Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Αμανατίδη Νίκο, ο οποίος παρουσίασε ψηφιακά εργαλεία τα οποία μπορεί να αξιοποιήσει ο εκπαιδευτικός στη διδακτική πράξη, καθώς και εργαλεία που αφορούν σε παρουσιάσεις, οργάνωση portfolio, αξιολογήσεις της μαθησιακής πορείας των μαθητών, δημιουργία video και επεξεργασία φωτογραφιών. 

Επίσης, ο εκπαιδευτικός Γιάννης Σουδίας, υπεύθυνος του εκπαιδευτικού ιστότοπου ''Ψηφιακή Τάξη'' που αφορά στην οργάνωση και υποστήριξη των μαθημάτων της Ε΄& ΣΤ΄ Δημοτικού, παρουσίασε την πορεία της ''Ψηφιακής Τάξης'' ένα ανοιχτό παράθυρο στη γνώση, ένα καινοτόμο εργαλείο γνώσης για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, που στόχο έχει την υποστήριξη της διδασκαλίας στην τάξη αλλά και την μάθηση στο σπίτι. Οι μαθητές μπορούν να μελετούν αυτόνομα, ευχάριστα και αποτελεσματικά με τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή, tablets ή κινητών τηλεφώνων. Το ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό είναι υψηλής ποιότητας και περιλαμβάνει: κείμενα, εικόνες, video, παρουσιάσεις, εφαρμογές, παιχνίδια, quiz, διαδραστικές ασκήσεις, προσομοιώσεις, βιντεομαθήματα, φύλλα εργασίας κ.α. Ο κ. Γιάννης Σουδίας ανέφερε πως  «... με τη χρήση της τεχνολογίας στη μάθηση, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να αντιληφθούν, πως δεν είναι δοχεία γνώσης, αλλά δημιουργικά πλάσματα που μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο προς το καλύτερο».  

Στη συνέχεια η εκπαιδευτικός Ανθή Ζήση, επιμορφώτρια της πλατφόρμας moodle, αναφέρθηκε αναλυτικά στα εργαλεία που ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει κατά την υλοποίηση ενός έργου etwinning ή erasmus plus. Με έμφαση στον διδακτικό στόχο και τη φάση υλοποίησης του σχεδίου επιλέγονται εκείνα τα εργαλεία που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες και δυνατότητες των μαθητών.

Τέλος, ο κ. Νίκος Λαμπρινός, καθηγητής στο ΑΠΘ παρουσίασε το έργο του Εργαστηρίου ψηφιακής Γεωγραφίας, με τους πάνω από 4000 χάρτες που κάθε εκπαιδευτικός δύναται να αξιοποιήσει στη διδασκαλία του τη στιγμή μάλιστα που προσφέρονται δωρεάν.

Dimotiko Scholeio Plateos Imathias Greece 2018-2021
Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε